XADO revitalizálók

Xado revitalizálók

 
A XADO revitalizálók hatóanyaga a fém alkatrészek felületébe ötvöződve egy fémkerámia réteget hoz létre, ami ezután már elválaszthatatlan részét képzi az alkatrésznek. Ez az új fémkerámia felület sokkal keményebb (XADO CERMET felület Rockwell értéke 320 (fém = 90; gyémánt = 420) és simább, mint az eredeti fém alkatrész, és ezáltal a súrlódás sokkal kisebb lesz, ami gazdaságosabb üzemet eredményez, és növeli ez élettartamot. A XADO egy tökéletesen sima felületet hoz létre azáltal, hogy feltölti a fém alkatrészek mikro-sérüléseit, amiket a használat során a kopás okoz, ezáltal az alkatrészek visszanyerik eredeti geometriai alakjukat.
 
A Xado revitalizáló gélek és fémkondicionálók tartalmazzák a Xado revitalizáló adalékot, ami felújítja és megóvja a motor fém felületeit a használat során keletkező kopástól. A 1 Stage  gél előnye a 3 Stage benzines és dieseles gélekkel szemben, hogy egy kezeléssel lehet ugyanazt a hatás elérni. A fémkondicionálók ezen felül tartalmaznak két plusz komponenst, az egyik egy súrlódás csökkentő - a motor alkatrészeinek súrlódását csökkenti-, a másik egy fém kondicionáló, ami erősíti az olajfilm tapadását a fémfelületre.
Nézet:
Sorrend:

 

1

A felület elhasználódása, kopása
A súrlódó felületekről, működés közben, a terhelések illetve a külső szennyeződések hatására, fématomok, atomcsoportok szakadnak ki, melyek a kenőolajba kerülve további felületi sérüléseket okoznak.

2

A revitalizáció kezdete
A revitalizáló anyagot a kenőanyag juttatja el a súrlódó felületek közé, ahol az katalizátorként feldúsítja a felület széntartalmát és elindítja a fémkarbid - fémkerámia réteg kialakulását. A revitalizáció a legkopottabb felületeken indul meg először, mert itt a legnagyobbak a kristályszerkezetek sérülései, melyek mágnesként vonzzák magukhoz a revitalizáló anyagot.

3

Az új felület képződése
Percekkel a revitalizálás megkezdődése után, a felületről a korábban levált fémkopadékok részvételével, új fémkerámia védőréteg alakul ki. A felületi sérülések eltűnnek, a folyamat lelassul, majd leáll.

4

A felületképződés befejeződése
Az új felület üvegszerű, átlátszó és sima. Fizikai szerkezete valójában karbidokkal és karbonnal erősített fém. A karbontartalom a felszínen a legmagasabb, ahol gyémántkeménységű rétegek alkot. A revitalizálás végeredménye egy viszonylag flexibilis alapokra épült extra kemény kopásálló felület.

 

  A fémfelület 100x-os nagyításában fe- lületkezelés előtt jól látható a sérülés. A revitalizáló anyagot a felületre juttatva a fémkerámia réteg létrejön, mintegy "begyógyítva a fémfelület sebeit"   500 km távolság megtétele után a felületi sérülés teljesen eltűnt. A revitalizáció eredményeképpen egy tökéletesen sima fémkerámia védőréteg jön létre az alkatrész felületén

Xado Technológia

XADO Revitalizant (revitalizáló készítmények) a motor hőjét és az olajban levő mikroszkopikus fém részecskéket kihasználva egy fém - kerámia felületet hoz létre, ami sokkal simább és keményebb mint az eredeti fém alkatrész. A kezelt alkatrész jobb állapotú lesz, mint az új korában, és jelentősen lassul az elhasználódás folyamata a jövőben. A XADO-val kezelt motor ezáltal kisebb belső súrlódású és gazdaságosabb lesz.

Mi is a XADO?

A XADO Revitalizant NEM  olajadalék!! A XADO Revitalizant NEM befolyásolja az olaj karakterisztikáját vagy viszkozitását, habár az olajat használjuk, hogy a XADO eljusson a motor mozgó alkatrészeihez. Ott a motor mozgó alkatrészei által generált hő és súrlódás elindít egy folyamatot, amely ötvözi az olajban lévő mikroszkopikus fém részecskéket és a XADO hatóanyagát.

 A XADO és a fém részecskék fém-kerámia, azaz CERMET (ceramic / metal) réteget hoznak létre, ami beleötvöződik a motor alkatrészeinek fém felületébe. Ez az új fémkerámia felület sokkal keményebb (XADO CERMET felület Rockwell értéke 320 (fém = 90; gyémánt = 420)) és simább mint az eredeti fém alkatrész, és megmarad minimum 100,000 - 150,000 kilométeren keresztül.

 Ezen fémkerámia felület hatására a motorban a súrlódás kisebb lesz, ezáltal a motor kisebb hőmérsékleten, és gazdaságosabban tud üzemelni. A XADO egy tökéletesen sima felületet hoz létre azáltal, hogy feltölti a fém alkatrészek mikro-sérüléseit, amiket a használat során a kopás okoz. Ezáltal a XADO növeli a kompressziót, csökkenti a fogyasztást, a zajt, a rezonanciát, és a káros anyag kibocsátást, valamint növeli a motor élettartalmát és tartósságát.

A XADO ott fejti ki hatását, ahol nagyobb a súrlódás. Amikor az új felület létrejön, és a súrlódás csökken, akkor a folyamat is megáll. Ez egy önhatároló folyamat, az új réteg növekedése csak addig tud folytatódni, amíg annak vastagsága pont ideális lesz és ezáltal a súrlódás a legkisebb. A XADO-nak nincs befolyása sem az üzemanyagra sem az olajra, azokkal nem lép reakcióba és nem módosítja azok tulajdonságait. A XADO egy fémkerámia bevonatot létrehozó anyag és nem kenőanyag.

 Kezelés előtt  és után
 kezelés előtt  kezelés után

 

_____________________________________________________________________________

 

Bemutató kisérlet:

1, Egy csapágy gördülőpályáját metszőkéssel megsértettük. Megjegyzendő, hogy bőven méretezett hibahelyeket készítettünk, vagyis azok sokkal nagyobbak, mint az alkatrész felületén annak tényleges működése során keletkező sérülések. Az ilyen hibahely koncentrátor; az alkarész roncsolódását okozhatja.

2, A csapágy gördülőpályájának részlete. A kiindulási, gyárilag készült felület érdes, maró szerszám mély nyomaival. Középen látható egy pontszerű, speciálisan a vizsgálat számára készült, 0,5 mm átmérőjű és max. 0,7 mm mélységű hibahely.

A csapágyat megtöltöttük erősen (80%-ig) kopott egységekhez tervezett XADO Repairing Grease javítózsírral.


A zsírral kitöltött működő csapágyat 15 percen keresztül 8000 N erő hatásának tettük ki, 1000 ford./perc forgási frekvenciánál.
Maga a revitalizálás a csapágy működése alatt történik meg – ez azt jelenti, hogy a súrlódó felületen lévő hibahely megszűnik egy védő kerámia-fém bevonat képződésével. A képeken látható a kísérlet eredmény

csapágy ugyanazon részlete 15 perces, XADO Repairing Grease javítózsírral végzett működés után. A kerámia-fém réteggel módosított felület sima és üvegszerű. Teljesen eltűntek a gyárilag előállított bevésési nyomok. A kráter széleit fedő képződmények emlékeztetnek a szakadék szélén felhalmozott hókupacokra. Világosan látható, hogy a hibahely megszűntetése a szélektől kiindulva halad előre a közép felé, fokozatosan kitöltve a krátert.

_____________________________________________________________________________

A fémkerámia felületképző anyagokat először a hadiiparban alkalmazták. Alkalmazzák ma is a  belsőégésű motorok, hajtóművek, csapágyak kopásállóságának növelésére és a kopott fegyvercsövek felújítására. 


A revitalizálás jelensége ma már a tribológiai (kenéstechnikával foglalkozó tudomány ág) tudományok elismert eljárása.


Egy kis történelem:

Az ötvenes évek vége felé, valahol Szibériában egy geológus mérnők csoport új jelenséget lett figyelmes, amikor mélyfúrást végeztek a földkérgében, Ezen expedíció alatt feltűnt, hogy amikor egy bizonyos mélységben fúrtak, a fúrók nem koptak el, ahogy az szokott. Sőt ellenkezőleg, úgy néztek ki, mintha vadonatújak lennének. Tudományos vizsgálat eredmény az volt hogy az ásványok bizonyos kombinációja, valamint ezen ásványok mikroszkopikus őrleménye és a súrlódásból keletkezett energia egy csodálatos kémiai reakciót képes létrehozni.
Ez a kémiai reakció valójában megváltoztatja a fém felületének szerkezetét és egy kerámiaszerű anyagot hoz létre. Az új felület ezek után képes tovább gyarapodni a parányi fém részecskékből, amik a kenőanyagban megtalálhatóak. A fémfelület ezen helyreállítása megnyitotta az utat az elhasznált részek "felújításának" és "feljavításának" ami az eredeti fémnél sokkal keményebb és simább "fém-kerámiá"-nak köszönhető. Ezáltal jelentősen csökken a felület súrlódása és megnövekszik az élettartam.
Ez a felfedezés az Oroszok titka maradt a szovjet időkben. Az Orosz kutatók folytatták a fejlesztéseket és a védelmi minisztériummal karöltve sikeresen alkalmazták a Tengeri Flottánál és más katonai egységeknél. Az új technológiát sikeresen alkalmazták motorok, váltók, csapágyak javítására, felújítására, azok szétszerelése nélkül. Még a nukleáris tengeralattjárók törzsének bevonatára is használták, hogy javítsák azok áramlás dinamikáját. A 90-es évek elején a Szovjetunió összeomlása után a technológiát a tudományos világ is megismerhette. Xado birtokolja a technológia szabadalmát és a tapasztalt kutatókat, ami szükséges volt, hogy a Xado legyen a világelső a nano-részecskéken alapuló súrlódáscsökkentő és regeneráló technológiában. A Xado kutatók töretlenül folytatják a kutatásokat a belső veszteségek csökkentésén alapuló energiatakarékosság és erőforrás megóvás terén.

A konszern kutatóinak legértékesebb fejlesztése továbbra is a revitalizáló készítmények. Ennek a találmánynak köszönhetően új utak nyíltak meg a motor és átviteli olajok összetételének fejlesztésére is. A Xado olajok a gépjármű tulajdonosok régi álmát váltja valóra: sikerült, olyan olajat létrehozni, amely meggátolja az alkatrészek súrlódó felületének kopását.
Ez a munka a nyugati partnerek általános elismerését váltotta ki, aminek eredményeképpen egy nemzetközi kooperáció jött létre a a XADO olajok további fejlesztésére.
2004-ben a konszern elkezdte gyártani és értékesíteni a revitializáló adalékot tartalmazó olajokat. Állíthatjuk, hogy jelenleg ezek a legjobb motor, és átviteli olajok. A revitalizáló komponens jelenléte javítja az alkatrészek állapotát, ezáltal a xado olajok egyedülállóak és felülmúlhatatlanok.
A XADO termékek használata gyorsan elterjedt a világ több mint 120 országában és most már a www.apoltauto.hu  kínálatában is elérhetőek.